050-5774000

bij spoed, toets 1; for English, press 9; alle gesprekken worden opgenomen

Capellastraat 3

9742 LJ Groningen

Praktische informatie

Huisarts

Praktische informatie

maandag-vrijdag: 8.00-17.00
pauze: 10.30-10.45 & 12.00-13.30

Onze praktijk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00. Verder hebben we tussen 10.30 en 10.45 koffiepauze en van 12.00 tot 13.30 lunchpauze en overleg. Dan zijn we alleen bij spoedgevallen te bereiken. Als u buiten de openingstijden van de praktijk klachten heeft die met spoed gezien moeten worden, kunt u gezien worden door de Doktersdienst Groningen (zie www.doktersdienstgroningen.nl voor meer informatie).

De praktijk is gesloten van 10.30-10.45 uur en tussen 12.00-13.30 uur

Hieronder kunt u zien wie wanneer spreekuur draait. Voor alle afspraken geldt dat u eerst moet bellen voor een afspraak.

 

Huisartsen

spreekuur: 8.00-11.30 & 14.00-16.00
visites: 12.00-14.00

De huisartsen hebben ’s ochtends en (8.00-11.30) en ’s middags (14.00-16.00) spreekuur en rijden tussen 12.00 en 14.00 visites. Ze hebben geen telefonisch spreekuur, maar als telefonisch contact toch nodig is, kunt u een telefonische afspraak met de huisarts maken via de assistentes. Zij plannen dan een moment in waarop de dokter u belt. Voor niet-dringende zaken kunt u de dokter ook een e-consult sturen via ons online portaal (zie hieronder voor meer informatie).

 

Assistentes

bloedprikken: 8.00-9.30
spreekuur: 11.00-12.00 & 15.00-16.00
urine inleveren: 8.00-10.30

De assistentes bloedprikken tussen 8.00 en 9.30 en hebben ’s ochtends (11.00-12.00) en ’s middags (15.00-16.00) spreekuur. Voor niet-dringende zaken kunt u ze ook een e-consult sturen via het online portaal.

In het portaal kunt u ook uitslagen inzien. Voor uitslagen kunt u ook bellen met de assistentes (zij geven alleen uitslagen door als de dokter ze al heeft beoordeeld). Bellen voor uitslagen kan in principe de hele dag, maar we hebben het liefst dat u dit niet meteen om 8.00 doet. Door wat later te bellen zorgt u voor een betere spreiding van de drukte.

Verder kunt u tussen 8.00 en 10.30 urine inleveren bij de assistente achter de balie om een blaasontsteking aan te tonen / uit te sluiten. Dezelfde dag kunt u vanaf 14.00 bellen voor de uitslag van de urine.

 

Praktijkondersteuners

De spreekuurtijden van de POH’ers wisselen.

Voor een afspraak met De Capella kunt u bellen met de praktijk. (Alle telefoongesprekken worden opgenomen.) Om deze afspraak op de juiste manier in te plannen zullen de assistentes u vragen stellen over uw klachten. Zo bepalen zij bij wie en op welk tijdstip u ingepland moet worden. Vanwege uw privacy maken wij geen afspraken aan de balie. Als u een visite wil, moet u deze voor 11.00 aanvragen (in geval van spoed kan een van de huisartsen ook later bij u langskomen).

Bij het niet op komen dagen op afspraken worden deze vanaf 1 mei 2024 gedeclareerd voor de gereserveerde tijd.  

Het gaat hierbij om afspraken waarbij u:  

  • zonder bericht niet bent komen opdagen; 
  • niet 24 uur van tevoren de afspraak heeft afgezegd;
  • te laat voor de afspraak komt en niet meer gezien kan worden.

 

Hierbij krijgt u de eerste keer een waarschuwing en zitten daar nog geen kosten aan vast. Vanaf de tweede keer zal de praktijk de kosten voor de twee gemiste consulten in rekening brengen. 

Deze kosten zijn gebaseerd op de totale tijd die de praktijk voor u reserveert voor de afspraak.  

Bij het niet betalen worden kosten in rekening gebracht.  Als u de betalingen niet voor de factuurdatum overmaakt zullen hier extra administratieve kosten per herinnering bijkomen. Hierbij wordt u gevraagd om ook goed het factuurnummer van de factuur in de opmerkingen te zetten bij het overmaken.  

Alle huisartsen in Nederland hanteren dezelfde tarieven. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft deze huisartsentarieven vastgesteld. Het zijn maximumtarieven, dus een huisarts mag daar nooit overheen gaan. De tarieven worden vaak rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar gestuurd. U heeft er in principe dus nooit mee te maken. U kunt de tarieven terugvinden in de online ‘mijn-omgeving’ van uw zorgverzekeraar.

Op de homepagina van onze site kunt u ons online medische portaal vinden. Meer informatie over het portaal kunt u hier vinden.

Onze praktijk werkt nauw samen met WIJ Selwerd (een organisatie voor de inwoners van Selwerd, Paddepoel en de Tuinwijk) en WIJ Vinkhuizen. Ongeveer één keer per maand hebben we een overleg met vertegenwoordigers van beide teams. Verder draait er om de week op woensdag een vertegenwoordiger van jeugdhulp spreekuur in onze praktijk.

 

WIJ-Groningen

Het kan zijn dat u voor het CBR een rijbewijskeuring nodig heeft. Deze kan worden gedaan door een van onze huisartsen. U moet van te voren de voorzijde van het keuringsformulier invullen en moet een potje urine meenemen. De kosten voor een rijbewijskeuring zijn €50,-.

Translate »

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen beperkt nieuwe patiënten aan

Wij zijn beperkt open voor nieuwe aanmeldingen van patiënten die wonen binnen ons zorggebied en hier nog geen huisarts hebben. Ons zorggebied bestaat uit Paddepoel, Vinkhuizen, Reitdiep, Selwerd en de Tuinwijk.

Wilt u zich aanmelden als patiënt? Stuur dan een mail naar info@de-capella.nl

Bel voor een afspraak

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Call Now Button Ga naar de inhoud