Praktijkinformatie

Spreekkamer Huisarts de Capella Groningen

Spreekuurtijden

Onze praktijk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.00-17.00 uur.
Tussen 10.30 en 10.45 uur en tussen 12.00 en 13.30 uur is er pauze. Wij zijn dan alleen voor spoed klachten te bereiken.

U kunt een afspraak maken voor het spreekuur door te bellen naar de praktijk.
In verband met het goed inplannen(enkel of dubbel consult) is uitvragen naar de klacht van belang.

Vanwege privacy vragen wij niet naar de klacht aan de balie. Daarom is het verzoek om telefonisch een afspraak te maken op het spreekuur.

Aanvragen van een visite, behalve bij spoed, graag voor 11.00 uur.

Huisartsen

Wij hebben dagelijks spreekuur tussen 08.00-11.30 uur en
tussen 14.00-16.00 uur.

Tussen 12.00-14.00 uur rijden de huisartsen visites.

De huisarts heeft geen vast telefonisch spreekuur, maar indien wenselijk kunnen zij u dezelfde of uiterlijk de volgende dag terug bellen.

De huisarts is voor vragen waarop het antwoord enige dagen kan wachten via het e-consult (beveiligde email), te bereiken. Zij probeert binnen 3 dagen via de mail een antwoord op uw vraag terug te sturen.
(Vanwege de nieuwe site, moet u om hier gebruik van te willen maken dit aangeven aan de huisarts of doktersassistente, zodat u wordt aangemeld)

Dokterassistentes

Spreekuur tussen 11.00-12.00 uur en tussen 15.00-16.00 uur.
De assistente is voor (medische)vragen waarop het antwoord enige dagen kan wachten via het e-consult (beveiligde email) te bereiken.

Uitslagen

Om uitslagen op te vragen kunt u bellen tussen 08.00-17.00 uur of
inzien via uw portaal. De uitslag wordt vrijgegeven als de huisarts deze heeft beoordeeld.
(om aangemeld te worden in het portaal kunt u dit bij de assistente aanvragen via info@de-capella.nl )

Urine

Deze kunt u inleveren bij de balie tussen 08.00 – 10.30 uur.
Dezelfde middag kunt u vanaf 14.00 uur bellen voor de uitslag.

Bloedprikken

Dagelijks bloedprikken van 08.00-9.30 uur.

In verband met corona kan dit alleen op afspraak!

Praktische info

Geen telefonisch spreekuur

Wij hebben geen telefonisch spreekuur. Indien u de huisarts wil spreken kan dit via het e-consult via de website of kunt u dit kenbaar maken bij de assistente. Wij bellen u dan uiterlijk de volgende dag terug. De mail beantwoorden wij binnen 3 dagen.
.
De praktijk is gesloten van 10.30-10.45 uur en tussen 12.00-13.30 uur, behalve in geval van spoed.
Heeft u met spoed een dokter nodig, dan kunt u bellen met de spoedlijn.
.
Buiten kantoortijden, weekend en of feestdagen, kunt u alleen in geval van spoed, dus klachten die niet kunnen wachten tot de volgende dag of na het weekend, contact opnemen met de Doktersdienst Groningen
Telefoonnummer: 0900-9229.

Herhaalrecepten via internet

Medicatie kan na bestelling bij ons voor 12.00 uur na 3 dagen bij de apotheek opgehaald worden. Mocht uw medicatie er niet liggen gelieve ons hierover een e-mail te sturen via het e-consult of te bellen met de assistente, dan nemen wij contact op met de apotheek zodat u over uw medicatie kunt beschikken.

Inschrijven

Wij zijn op dit moment gesloten voor nieuwe inschrijvingen.

Klacht over praktijk?

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Hier kunt een klachtenformulier downloaden en na invullen in een gesloten envelop op de praktijk inleveren of opsturen. Mocht u een klacht hebben die u met uw huisarts wil bespreken, zou u in het berichtvak zo volledig mogelijk willen aangeven, op welke datum het voorval was, indien telefonisch ook het tijdstip bij benadering, wie de klacht treft en waar de klacht over gaat.
.
Ook kan de klacht worden ingevuld via een klachtenformulier op te halen bij de balie.  Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190. Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
.
Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Voor meer informatie of vragen betreffende een klacht kunt u onderstaand veld invullen

Samenwerking Wij-teams

In onze praktijk hebben we een nauwe samenwerking met het Wij SPT(Selwerd, Paddepoel en Tuinwijk) en Wij Vinkhuizen.
Ongeveer 1 keer per maand hebben wij een overleg met een vertegenwoordiger van beide teams.
Om de week op woensdag heeft een vertegenwoordiger van de jeugdzorg spreekuur bij ons in de praktijk.

Medisch centrum de Capella Groningen

Volg je zorg

Elektronisch medische gegevens delen
.
Uw huisarts en apotheek houden ieder een eigen dossier over u bij. Hierin staat informatie die belangrijk is voor uw behandeling. Uw huisarts legt vast wat uw klachten zijn en welke behandelingen u krijgt. Uw apotheker registreert welke medicijnen u krijgt en voor welke medicijnen u allergisch bent.
Deze gegevens kunnen worden uitgewisseld met het LSP (Landelijk Schakelpunt).
Voor een heldere uitleg over het LSP kunt u hieronder het filmpje bekijken van VZVZ.

Toestemming geven

Maakt uw huisarts of apotheek gebruik van het LSP? Dan zal hij of zij u om toestemming vragen om uw gegevens beschikbaar te stellen via dit netwerk. Na uw toestemming meldt uw zorgverlener uw gegevens aan bij het LSP door uw burgerservicenummer (BSN) door te geven.

Gegevens opvragen

Een andere zorgverlener kan dan uw gegevens opvragen als dat nodig is voor uw behandeling. Het LSP zoekt aan de hand van uw Burgerservicenummer welke zorgverleners gegevens over u beschikbaar hebben gesteld. Als er gegevens beschikbaar zijn, kan de zorgverlener deze opvragen en inzien. In het netwerk staat alleen uw BSN vermeld en welke huisarts en apotheek gegevens over u beschikbaar hebben. Uw medische gegevens worden dus niet opgeslagen in het LSP.

Regionaal

Wilt u dat zorgverleners uw medische gegevens elektronisch kunnen delen? Dan kunt u hiervoor mondeling toestemming geven als uw huisarts of apotheker daarom vraagt. Daarnaast kunt u het formulier uitprinten, invullen en inleveren bij uw zorgverlener. Ook kunt u uw toestemming online regelen op www.ikgeeftoestemming.nl. Het kan zijn dat meerdere zorgaanbieders gegevens over u hebben die ze willen delen. Geeft u dan bij elke zorgaanbieder uw toestemming. U kunt uw toestemming altijd weer intrekken.
.
Voorlichtingsfolder? Klik hier

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
thuisarts

Medicatie op reis

Gebruikers van geneesmiddelen die onder de opiumwet vallen kunnen deze niet zomaar meenemen naar het buitenland. Hiervoor is een verklaring nodig.

Wat zijn opiumwet middelen?

Een opiumwetmiddel is een stof met een bepaalde werking op het menselijk bewustzijn. Deze middelen worden ook wel ‘verdovende middelen’, ‘narcotica’ of ‘drugs’ genoemd. Een groot aantal geneesmiddelen bevat zo’n opiumwetmiddel. Opiumwetmiddelen vallen onder de opiumwet en zijn verdeeld in twee lijsten. Op lijst I van de Opiumwet staan de zogenoemde ‘hard drugs’, zoals heroïne, maar ook zware pijnstillers en het geneesmiddel Ritalin. Op lijst II staan de zogenaamde ‘soft drugs’, zoals hennepproducten en slaap- en kalmeringsmiddelen.
.
Voor de complete lijsten I en II ga naar de website: www.hetcak.nl

Welke verklaring is nodig?

Er bestaan twee verschillende verklaringen:
• Schengenverklaring voor reizen binnen het Schengengebied. Download hier het schengenverklaringformulier.
• Engelstalige medische verklaring voor reizen buiten het Schengengebied.

a. reizen naar een land aangesloten bij het Apostilleverdrag;
b. reizen naar overige landen.

Download hier het Engelstalige medische verklaring voor de arts.
.
Let op, de verklaringen moeten gecontroleerd worden door het CAK. Wanneer u buiten het Schengengebied reist, dient het ook gelegaliseerd te worden door het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Klik hier voor de brochure
.
Schengenlanden
De Schengenlanden zijn België, Malta, Denemarken, Nederland, Duitsland, Noorwegen, Estland, Oostenrijk, Finland, Polen, Frankrijk, Portugal, Griekenland, Slovenië, Hongarije, Slowakije, Italië, Spanje, Letland, Tsjechië, Liechtenstein, IJsland, Litouwen, Zweden, Luxemburg en Zwitserland

Waarom is een verklaring nodig?

In veel landen is het bezitten en gebruiken van opiumwetmiddelen streng verboden. Om geneesmiddelen die een opiumwetmiddel bevatten legaal mee op reis te nemen is een verklaring nodig.
.
Waarschuwing: reizen naar het buitenland zonder verklaring voor een geneesmiddel dat onder de opiumwet valt is strafbaar.
Meer weten over Schengenverklaring? Klik hier voor de brochure.
.
Op de website www.hetcak.nl staat alle informatie over reizen met medicijnen.
Ook kunt u bellen naar: 0800 – 2108

reisprik
Translate »
Call Now Button